woensdag 25 augustus 2010

En nu?

Terwijl mijn geëerde collega Robb Hamic Alain Cohen op z'n plaatst zet en de wrevel tussen enkele Vlaamse Krav Maga instructeurs een hoogtepunt bereikt was kreeg ik zowat krultenen omdat ik niet meer op Blogger kon en mocht. Zoek er maar niet teveel achter. Soms kan het niet, leer ermee leven.

De blog van Robb Hamic, Fake Israeli Self Defence Instructors ( http://www.fakeselfdefenseinstructors.com/ ) is de professionele versie van deze. Robb reist zelfs naar Israël om verhalen te checken en te trainen. Of is het andersom? Robb heeft een probleem met Mike Lee Kanarek, Moni Aizik, Jim Wagner en Cohen. En soms zijn we het niet helemaal eens maar dat moet natuurlijk niet. Volgens Robb is Cohen een leugenaar. Hij claimt Master te zijn en dat klopt niet. Ik had al zoiets horen zeggen.

Puur technisch weet Cohen wat hij doet maar dat hij zich een titel toemeet is inderdaad een beetje belachelijk.

Hij lijkt daarmee wel op die instructeur met zijn clubje in Oost Vlaanderen. Ja, diegene die zich eerst laat adviseren door Avi Nardia, dan te weten komt dat Nardia een Kapap instructeur is en niks te maken heeft met Krav Maga om dan vervolgens de link te verwijderen omdat iedereen plots (dankzij deze blog) te weten was gekomen dat Nardia hem niet kent!

Nu laat hij zich adviseren door Alberto Merlo. Mijn mailtje naar Alberto is onderweg. We kennen elkaar namelijk. Echt.

De instructeur in kwestie heeft ook een blogje gemaakt. Blijkbaar alleen maar om te zeggen dat zijn certificaat niks waard is. Om François Costermans te citeren: "man man man, misérie misérie".

Goed, back to business. Facts. Feiten, zekerheden. Op mijn harde schijf staan een tiental interessante postjes die ik in de komende weken zachtjes los. Stay tuned, de volgende 3 weken zit ik thuis en bij u in de trainingzaal ;-)

1 opmerking:

  1. Even ter vermelding, Krav Maga Waasland zit ook in Oost Vlaanderen. Uiteraard en gelukkig gaat deze blog niet over ons. Wij weten wel beter.
    EKMA for ever!

    BeantwoordenVerwijderen